NEAS er live med Utility Cloud

Sammen med NEAS startet vi onboardingen av Utility Cloud i april. Forrige helg gikk NEAS live på en helt utmerket måte.

Sammen med NEAS startet vi onboardingen av Utility Cloud i april. Forrige helg gikk NEAS live på en helt utmerket måte.

Det er alltid ekstra spenning knyttet til nye kunder som skal i produksjon. Som første kunde skulle NEAS migrere alle kundene og kontraktene helt selv, gjennom vår nye migreringstjeneste Utility Cloud Migration. De gjorde en kjempejobb og fikk migrert hele porteføljen uten nevneverdige avvik.

– “Var det så enkelt!” sa kundesentermedarbeider Torill, etter å ha gjennomført sin første innflytting av strømkunde i vårt nye system, Utility Cloud. Systemet har blitt godt mottatt av kundesenteret, og ord som enkelt, lettvint og oversiktlig har gått igjen under første uke i drift. Prosessen rundt systembytte har vært krevende, men også vært utrolig spennende med en fremoverlent systemleverandør som har vært meget løsningsorientert gjennom hele veien. Vi i NEAS er takknemmelige for den innsats som har vært gjort internt, og eksternt med gode samarbeidspartnere i Altere, Oseberg Solutions, Profitbase, Fluido, Idium 1881 med flere. NEAS er nå rustet for fremtiden, avslutter Alf Haltbakk Solbjør, avdelingsleder for teknologi og digitalisering i NEAS.

NEAS er også vår første kunde på Salesforce plattformen, med en løsningen som gir brukerne mulighet til å administrere hele kundeforholdet i Salesforce, inklusive strøm, bredbånd og kabel-TV.

Oseberg Solutions har levert Microsoft Dynamics 365 Business Central som ERP system i prosjektet på en veldig god måte. Business Central er integrert med Utility Cloud for håndtering av reskontro og regnskap. Dette gir full automatisering av fakturering- og regnskapsprosessene for NEAS.

Vi gratulerer NEAS med et strålende prosjekt og gleder oss til å fortsette det fine samarbeidet